Ångerrätt, Returer & Byten

Reklamation

Stämmer din vara inte överens med beskrivningen, är den trasig eller är du på annat sätt missnöjd med ditt köp? Kontakta oss så kommer vi överens gemensamt om hur vi ska lösa det hela. Det är väldigt viktigt för oss att du känner dig nöjd med dina köpta varor. Du anmäler du ditt reklamationsärende till maja@aubergine.nu. Vänligen ange ditt namn och ordernummer vid kontakt med oss.

Vi betalar returfrakten vid en eventuell retur på grund av reklamation. Vid en eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Vid en tvist kan du gå vidare med ditt klagomål på EU:s gemensamma sida för tvistlösning som prövar tvister som uppstått vid gränsöverskridande e-handel. Vid en nationell tvist hänvisar vi i första hand till Allmänna reklamationsnämnden.

Kontaktinformation vid reklamationer:
maja@aubergine.nu

Aubergine Store AB

Järnvägsgatan 11
Sickla galleria
13154 Nacka

Leverans
Vi packar & skickar helgfria vardagar innan klockan 12.00. 
Ordinarie leveranstid beräknas till 2 - 4 vardagar.
Vi skickar våra paket med DHL och de hämtas ut via ditt närmsta utlämningsställe.
DHL förbehåller sig rätten att ändra till näst närmsta utlämningsställe om det som ligger dig närmast är fullt.

För snabbare leveranstid vänligen uppge ditt mobilnummer för avisering.
Vi levererar endast inom Sverige. 

 

Orderbekräftelse

 

När du har lagt din order så får du en orderbekräftelse. Det kan dröja innan den kommer.
När ditt paket har kommit fram till närmsta DHL Service point så får du en sms-avisering att du kan hämta upp ditt paket.
Har du inte angett ett mobilnummer får du en bekräftelse per post eller via e-post.
 

Ångerrätt & Byten

Din ångerrätt (ångerfristen) gäller under 14 dagar. I ditt meddelande till oss måste det klart framgå att du ångrar dig. Ångerfristen börjar löpa den dag du tog emot varan eller en väsentlig del av den.

När du lämnar tillbaka varan ska den förstås enbart vara prövad och ska returneras till oss helt i originalskick med alla tillhörande lappar samt utan några som helst fläckar, hund/katthår eller liknande. Varan du returnerar får heller inte ha tvättats. Tänk på att ångerrätten samt bytesrätten inte gäller för underkläder eller accessoarer.

Hur gör jag en retur eller ett byte?

Vill du returnera eller byta en produkt måste du först anmäla ditt ärende till oss via maja@aubergine.nu. Observera att du måste ange ditt ordernummer samt den mailadress du använde för att göra din beställning när du anmäler ditt ärende.

Skicka sedan din retur till:

Aubergine Store AB
Sickla galleria
13154 Nacka

Vem står för returfrakten?

Det är du som kund som står för returfrakten vid öppet köp, och du måste vid förfrågan kunna bevisa att du skickat produkten, så be alltid om ett kvitto från ditt utlämningsställe. 

Har ni mottagit min retur?

Så snart vi behandlat din Retur får du en bekräftelse av oss via e-post. Det kan ta upp till 14 dagar från det att du lämnat in din retur innan den slutligen behandlas av oss.

När får jag mina pengar tillbaka?

Vi återbetalar pengarna till dig så fort som möjligt efter att vi mottagit din retur men senast 14 dagar från det att vi mottagit din retur. Återbetalning av alla varor minus kostnaden för frakten, sker på samma sätt som du gjort betalningen, Kortbetalningar återförs till det konto ditt kort är kopplat till. Vid faktura, justeras ditt fakturabelopp om du ej hunnit betala in fakturan.

Hur sker återbetalning vid byten?

Om den vara du vill byta till har lägre eller samma pris som den vara du returnerar, t ex om du helt enkelt vill byta storlek, så kommer din originalfaktura (om du valt att betala via Klarna) att uppdateras av oss så snart din retur behandlats. Du får alltså ingen ny faktura för den nya varan. Du kommer dock få en separat faktura för den administrativa avgiften på 49:- som tillkommer för alla byten. Byter du däremot till en vara som är dyrare än den du returnerar så kommer din originalfaktura att tas bort och en helt ny faktura skickas ut till dig.

Ej uthämtat paket

Utskickade paket ligger vanligtvis kvar i ca. 2 veckor hos ombudet.
Vi förbehåller oss rätten att debitera 195 kr för ej uthämtade paket, för faktiska frakt och hanteringskostnader. 
Önskar du få din vara skickad på nytt så ber vi dig lägga en ny beställning.